Hem > 2013, Körkort, Livet > Ett nytt blad

Ett nytt blad

lördag, april 27, 2013 Lämna en kommentar Go to comments

Livet ter sig verkligen med mängder av upp-och-ner-moment. Jag har varit så himla hög på livet sedan starten av min livsförändring att jag nästan glömt hur det känns att vara nere på botten. Jag var där nere och känner fortfarande av sviterna av det, ångesten kommer krypande med jämna mellanrum men det verkar som att det hela håller på och ebba ut efter ett par dagar med fullständig ”urkoppling”. Jag har inte räknat steg, inte varit överkoncentrerad vad gällande räkningen av kalorier och så har jag kastat bort alla mina schemaläggningar vad gällande träning och helt enkelt kört på det som har känts bäst för stunden – däribland införlivat det här med ”vilodag” igen. Framförallt så började jag jobba med att få bort alla krav som jag satt på mig själv – speciellt vad gällande körkortet.

När jag väl började jobba med den biten – så gick körningen mycket bättre och även välmåendet började sakta vandra uppåt. Jag må ha vilja för saker och ting – men jag har alldeles för bråttom och sätter alldeles för stora krav på mig själv över vad jag ska uppnå och hur fort jag ska klara av det. Som sagt, jag måste hitta balansen i det hela – men dom två senaste dagarnas förändringar har fått mig att inse att jag verkligen på väg åt fel håll och att nu ska förändringarna formas om för att uppnå största möjliga välmående, vilket är lite av grundbulten i hela min livsförändring 🙂 Uppladdning och urladdningDet är mycket som snurrat i mitt huvud den senaste tiden i och med starten av körlektionerna men det sjukaste var att jag natten mot fredag drömde om att jag.. rökte(!) Vilket är lite absurdum då det är det sista som jag vill göra – samtidigt så har jag hört att man en tid efter att man slutat röka kan få ett plötsligt ”återfalls-sug” – typ som att nikotinreceptorerna i ens huvud gör ett dödsryck så att känslorna man hade vid tidpunkten man la av återvänder för ett par dagar för att sedan försvinna igen. Vet inte om det ligger någon sanning i det här eller om min hjärna/mitt undermedvetna spelar spratt med mig då jag varit under stark press.

Nåväl, jag känner hursomhelst att jag är på rätt väg med allt – framförallt så gick körningen i fredags riktigt bra, ännu en gång över förväntan 🙂 Nu väntar resten av en helg med allmänt slapp och välmående – precis som det ska vara. Fortsatt trevlig helg allihopa! 😀glädje

  1. söndag, april 28, 2013 kl. 10:33

    Jag kan bara säga Var SNÄLL mot dig själv!!
    Försök att värdera allt du uppnått och lägg annat skit åt sidan. Det är toppen att du kan formulera allt negativt och kanske få lite avstånd tack vare det.
    Svackor kommer och du är bara människa 😉 Ta hand om dig och lite på att du kommer igen, med balans! Kansek det kan vara intressant att ta en titt HÄR: http://www.anglahander.se/

  1. lördag, februari 20, 2021 kl. 22:22
  2. söndag, augusti 22, 2021 kl. 03:32

Lämna en kommentar